Una dintre măsuri face referire la organizarea şedinţelor în cadrul cărora aleşii bihorenilor vor putea vota proiectele de hotărâre. Pentru prima dată, plenul Consiliului Judeţean Bihor s-ar putea întruni într-o videoconferinţă. „În perioada următoare se va putea valorifica sistemul informatic pe care îl deţine instituţia, şi organizarea şedinţelor plenului Consiliului Judeţean Bihor s-ar putea face în variantă de videoconferinţă”,  transmite purtătorul de cuvânt, Simon Adrian.

Plan de măsuri pentru a limita efectele negative ale pandemiei

Întrunit miercuri, în şedinţă de lucru, grupul pentru prevenirea și combaterea situațiilor determinate de infecțiile cu coronavirus, constituit la nivelul Consiliului Judeţean Bihor, a stabilit un plan de măsuri pentru asigurarea funcţionalităţii instituţiei. „Numărul exact de personal cu care se poate continua efectuarea serviciului la birou este dat de profilul fiecărei activități. În situațiile în care mai puţin de 50% dintre angajaţi nu vor putea desfăşura activitatea la locul de muncă, ar exista posibilitatea neîndeplinirii planului propus”, se arată într-o informare trimisă presei. Cu toate acestea, angajații vor putea beneficia atât de acordarea zilelor de concediu cât şi a zilelor libere pentru supravegherea copiilor (cu vârstă de până la 12 ani), în situația închiderii temporare a unităților de învățământ (conform Legii 19/2020), cu posibilitatea remunerării în cuantum de 75% din salariu. Pentru diminuarea răspândirii bolii, autoritățile iau în calcul și o a treia situație: prestarea muncii de la domiciliu. Aceasta se face prin alternanţă și cu condiția ca munca zilnică să poată fi cuantificată de șeful ierarhic. Altfel spus, la nivelul Consiliului Judeţean Bihor, acordarea acestui drept se va face pentru o perioadă de maximum 10 zile lucrătoare/angajat/cerere. Condiția este valabilă și în cazul în care angajatul va solicita acordarea concediului de odihnă. „Este o situație excepțională, în care trebuie luate măsuri rapide, dar cu prudență. Este primordială sănătatea angajatului și a familiei sale, şi totodată trebuie să asigurăm continuitatea activităților instituției”, a spus preşedintele Pásztor Sándor.

Textul integral al dispoziției cu nr. 75/18.03.2020 poate fi accesat pe https://www.cjbihor.ro/admincj/dispozitii/0075_03.2020%20Dispozitia%20Nr.75%20din%202020.pdf

Veres Diana