Luni, sala festivă a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a găzduit lansarea proiectului educativ „În spatele măștii sunt eu!”. În cadrul acestuia, în perioada ianuarie 2019-iulie 2020, se vor derula activități de mediere artistică, prin teatru, pentru un număr de 21 copii cu cerințe educative speciale.

Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim, în parteneriat cu Teatrul Regina Maria, Trupa Arcadia, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Liceul Ortodox Episcop Roman Ciorogariu Oradea, Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, a lansat, în această săptămână, proiectul educativ „În spatele măștii sunt eu!” Pentru 21 de copii cu cerințe educative speciale, proiectul se constituie o călătorie într-o „lume” ce îi va determina să își aducă aportul cognitiv și emoțional la creșterea nivelului de cunoaștere, comunicare și relaționare. „Vorbim despre înființarea unei trupe de teatru, participarea la festivaluri și alte evenimente artistice desfășurate la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, dar și în instituțiile și organizațiile partenere, în instituțiile de învățământ de masă. Este pentru a treia oară când, într-un astfel de context, contăm pe sprijinul Fundației pentru Comunitate și MOL România. Prin intermediul Asociației CES, elevii centrului, de data aceasta, în colaborare cu micii noștri parteneri de la Liceul Ortodox „Roman Ciorogariu”, elevi integrați, sunt beneficiari ai proiectului”, a precizat Teodora Pantazi, directorul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1.

La conferința de deschidere au fost invitați Mădălina Baciu și Florian Silaghi (Teatrul Regina Maria-Trupa Arcadia), András Imre (Fundația pentru Comunitate), Alin Oros (Liceul Ortodox „Roman Ciorogariu), Carmen Ilisie și Laura Hava (Inspectoratul Școlar Județean), Silvia Ficuț (Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1). Din bugetul proiectului (25.000 lei), pedagogii și actorii vor organiza un atelier de teatru, ce le va oferi copiilor șansa de dezvoltare emoțională și formare a imaginii și stimei de sine, cu accent pe mediere artistică prin folosirea păpușilor și a măștilor, pentru copiii cu dizabilități severe, moderate și ușoare. „În plan este inclusă prezentarea unei piese de teatru adresată copiilor cu cerințe educative speciale, piesă ce va fi pusă în scenă și în cadrul altor evenimente culturale organizate în comunitatea locală. Teatrul este o metodă foarte bună de a transforma pe cineva. Eu consider teatrul o formă de joacă, dar o joacă serioasă. În orice activitate de genul acesta, în care sunt incluși copiii, contează mai puțin forma, costumul sau elementele de decor. Acelea sunt doar niște ajutoare. Tot ceea ce contează este ca actorii să fie sinceri și să le placă tot ceea ce fac”, a adăugat actorul Trupei Arcadia, Florian Silaghi.

Mădălina Venter