Vicepreședintele Ioan Mang a anunțat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, că programul de realizare a covoarelor asfaltice pe care Consiliul Județean Bihor îl derulează în acest an a crescut de la 130,650 kilometri, cât presupunea planul inițial, la 137,330, acesta reprezentând cel mai amplu program de acest fel din 1990 și până în prezent.

În cadrul întâlnirii cu jurnaliștii, Ioan Mang a prezentat situația la zi a lucrărilor care se desfășoară în fiecare zonă a județului. Astfel, potrivit acestuia, în zona Marghita s-au executat covoare asfaltice pe o lungime de 33,600 kilometri din cei 34,800 prevăzuți în program, rămânând de realizat 1,200 kilometri între Pădurea Neagră și Budoi. În zona Aleșd s-au executat, până marți, 24 septembrie, 11.600 kilometri, din totalul de 17.300. Aici mai trebuie finalizate lucrările la Vadu Crișului – Șuncuiuș și Chiștag – Aștileu. Până în prezent, în zona Beiuș au fost încheiate lucrările pe o lungime de 16,850 kilometri de drum, din cei 20,850, întrucât DN76 – Petrani este în lucru, iar Petrani – Uileacu de Beiuș – Borz, în lungime de 3 kilometri, va fi executat curând.

Zona Tinca a fost una intens contestată, motiv pentru care lucrările au început cu întârziere. Totuși, din cei 34,580 kilometri prevăzuți în program, au fost deja finalizați 6,680 – în Vintere intravilan, Dumbrava (ieșire pe piatra cubică și la intrare, lângă grădiniță), Râpa (intrare dinspre Dumbrava și ieșire spre Tinca, până la calea ferată) și C.F. Râpa – Tinca. În ceea ce privește zona Oradea, contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat chiar miercuri, 25 septembrie, cu SC Drumuri Bihor S.A. Firma constructoare va avea de realizat, în această zonă, 29,800 kilometri de drum, în Cetariu, Tărian (de la ieșirea din Sântandrei), Paleu serpentină, Vârciorog intravilan, Tileagd (de la E60 intravilan), Săcădat, DN1 – Ineu, Inand (la 1,2 km de DN 79) – Berechiu (intrare), Bicacel – limită comună, Sântandrei, Roit – Toboliu și Alparea (continuare de la pădure) – Copăcel.

Practic, s-au făcut reparații pe 68,730 kilometri de drum, din totalul de 137,330. Dar, autoritățile județene nu vor să se oprească aici. ,,Vom încerca, în ședința de sâmbătă a Consiliului Județean, printr-o rectificare bugetară, să alocăm suma necesară pentru încă 12 – 13 kilometri de covoare asfaltice, ca să ajungem la 150 kilometri în acest an”, a declarat vicepreședintele. Pentru cei 137,330 kilometri s-au prevăzut, în buget, 28 milioane lei. Alte 11 milioane lei au fost cheltuiți, din vistieria județului, pentru modernizarea, pietruirea sau asfaltarea de drumuri comunale.

,,În luna septembrie vor fi finalizate lucrările pe zonele Aleșd, Beiuș și Marghita, iar zona Tinca se va afla într-un stadiu avansat. În octombrie vor fi încheiate și lucrările de pe zona Oradea, iar pe anul viitor vor rămâne de executat foarte puțini kilometri de drum”, a mai precizat Mang.

Tot în ședința de sâmbătă va exista pe ordinea de zi un proiect de hotărâre prin care se solicită preluarea unui drum în lungime de 3 kilometri aflat între Balc și Camăr cu scopul de a-l transforma în drum județean și a fi îmbunătățit, având în vedere că acesta face legătura cu județul Sălaj.

Investiții în drumuri județene

În Bihor există investiții în derulare pe drumurile județene de peste 266 milioane lei, acestea având sursă de finanțare bugetul de stat (PNDL), fondurile europene și fondurile proprii ale județului. Potrivit vicepreședintelui, în septembrie a fost semnat contractul pentru ,,Reabilitare și Modernizare DJ 764 Beiuș – Roșia – Aștileu – Aleșd, Sector de la km 31+000 la km 64+655, L=33,655 km”, în valoare de 93,7 milioane lei și tot în septembrie au început lucrările la ,,Drumul Apusenilor” pe tronsonul DJ 764A Beiuș – Stâna de Vale.

De asemenea, în august a fost semnat contractul pentru reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 767 care face legătura între DN 76 (Sâmbăta) – Dobrești – Luncasprie – DJ 764, în lungime totală de 20,964 km, al cărui valoare este de 50,07 milioane lei. În aceeași lună a mai fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a DJ 767 B din DN 76 – Tășad – Copăcel – Serghiș. Această porțiune de drum, cu o lungime de 19,779 km, va costa aproximativ 17,3 milioane de lei.

Larisa Patricia Herlaș