Comisarul șef adjunct Giani Cătălin Bura a prezentat, miercuri, la ședința lunară a Colegiului Prefectural, acțiunile întreprinde pentru asigurarea cerințelor de securitate și conformitate a produselor și serviciilor de către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor în primul semestru al anului 2019 și obiectivele instituției pentru perioada următoare.

În primele șase luni ale anului, angajații Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor au efectuat 1.883 acţiuni de control care au cuprins domeniul produselor alimentare, al produselor nealimentare cât şi sfera largă a serviciilor destinate populaţiei. În urma abaterilor constatate, au fost aplicate 586 de amenzi în valoare de 2,8 milioane lei și s-au emis 415 avertismente.

În aceeași perioadă au fost înregistrate spre soluționare 670 de reclamații, dintre care 215 au fost închise cu soluționare amiabilă, 229 închise cu soluționare pozitivă, 17 au fost nesoluționabile, 161 neîntemeiate, 29 au fost redirecționate, 3 reclamații au fost retrase de către petiționar și 16 au fost clasate. Valoarea reparațiilor, a produselor înlocuite sau a contravalorii restituite către consumatori în urma soluționării favorabile a reclamațiilor s-a ridicat la peste 337.000 lei. Cele mai multe reclamații se îndreaptă spre produsele și serviciile nealimentare, cu mult peste cele alimentare sau financiare.

Activitatea viitoare a instituției va viza, potrivit comisarului Giani Cătălin Bura, printre altele, îmbunătățirea activității de preluare și soluționare a reclamațiilor și sesizărilor venite de la consumatori, intensificarea controalelor și continuarea colaborărilor cu instituțiile ce au atribuții în domeniul protecției consumatorilor.

Larisa Patricia Herlaș