Îmbunătățirea infrastructurii rutiere rămâne una dintre prioritățile conducerii Consiliului Județean Bihor. Acest lucru s-a consolidat marți, în cadrul ședinței ordinare, prin votul consilierilor.

În scopul reabilitării și modernizării DJ 795 Salonta – Tinca, consilierilor li s-au propus un proiect de hotărâre prin care se solicită municipiului Salonta trecerea în administrarea județului Bihor a unor sectoare de drum aflate în proprietatea acestui municipiu, dar și un proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico – economice, faza DALI, aferentă acestui obiectiv. Cei care au votat favorabil sunt consilierii alianței PSD – UDMR – ALDE și un singur membru PNL, Constantin Neniu. De ce au ales să se opună investiției a explicat, în cadrul ședinței, chiar Ionel Avrigeanu, liderul grupului PNL din Consiliul Județean. ,,Nu suntem de acord ca din banii Consiliului Județean Bihor să se realizeze piste de biciclete, trotuare, canalizare pluvială, sensuri giratorii, poduri și alte obiective pe care municipiile l-ar putea realiza din bugetul propriu”, a declarat acesta.

Totuși, toți consilierii prezenți și-au dat girul pentru actualizarea indicatorilor tehnico – economici aferenți proiectului de reabilitare și modernizare a DJ 767 Dobrești – Vârciorog, în lungime de 16,5 kilometri, dar și pentru aprobarea documentației privind studiul de fezabilitate realizat pentru modernizarea DJ 768 A Șoimi – Suplacu de Tinca – Căpâlna.

,,În sfârșit, în Bihor, în numai doi ani, se pun 200 de kilometri de covor asfaltic pe drumurile județene. Ne-am propus ca până în aprilie anul viitor toate drumurile să fie într-o stare foarte bună. De aceea, vrem să mai facem o rectificare bugetară, astfel încât să alocăm și mai mulți bani pentru drumurile care nu sunt în investiții”, a declarat Ioan Mang, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor. ,,Am căutat să acoperim toate zonele cu probleme, mai ales acolo unde circulația este mai intensă. Nu ne-a interesat deloc culoarea politică atunci când am stabilit prioritățile”, a completat acesta. Mang a mai vorbit și despre intenția de a transforma drumurile comunale care leagă Bihorul de alte județe și de Ungaria în drumuri județene, pentru a se asigura buna lor stare.

Bani și pentru drumurile comunale

Tot în cadrul ședinței s-a decis repartizarea pe unități administativ – teritoariale a sumei de 28,49 milioane lei, reprezentând fond la dispoziția Consiliului Județean. O parte din acești bani, peste 11 milioane lei, este destinată drumurilor comunale. De exemplu, Aușeu primește 41.000 lei pentru asfaltarea DC 170 din localitatea Cacuciu Vechi, Balc va avea la dispoziție 40.000 lei pentru reabilitarea DC 130 Balc – Almașu Mic, iar alți 275.000 lei vor merge către asfaltarea de drumuri și străzi în comuna Brusturi.

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor a mai anunțat că marți au început lucrările pe DN 19E, Chiribiș – Biharia, pentru care se va folosi tehnologia ,,prin reciclare”, metodă utilizată și anul trecut pe DN 19B, porțiunea Marghita – Săcueni.

Larisa Patricia Herlaș