După două zile în care au avut de înfruntat temperaturi ridicate, dar și ploaie, praf și elemente de dificultate de ordin tehnic, participanții la Raliul fără Frontiere au ajuns la linia de sosire. „Vineri, din Cetatea Oradea au luat startul 32 de echipaje, însă doar 23 au trecut linia de sosire, în Ungaria, la Újfehértó. A fost un parcurs dificil. Porțiunea de drum din județul Bihor a reprezentat, evident, partea dificilă a traseului. În Ungaria, drumul a fost drept. A existat totuși o porțiune de 30 kilometri, de curbe, special concepută prin localitatea Nagykálló. Această parte a solicitat atenția copilotului”, a precizat Rencsik Otto, președintele Asociației Retromobil Club România, filiala Bihor, organizatorul raliului.

Câștigător la general a fost echipajul format din Ruxandra Tudoraș Enăceanu/Eduard Tudoraș, care a pilotat automobilul Trabant 601, an de fabricație 1981. Pe locul II s-a situat bihoreanul Mircea Tudericiu, la volanul unui Ford Mustang Fastback din 1968.

Un concurs cu mulți bihoreni

Potrivit organizatorilor, Raliul fără Frontiere a adunat la start mai mulți bihoreni decât ediția precedentă a Raliului Carpați. „Din cele 32 de echipaje înscrise doar 9 au fost din alte județe. Au participat Gál Gábor/Gál Gábor György, Kozma Géza/Bátori Csaba, Liviu Lupea/Vlad Tătaru cu un Oltcit din 1985, echipajul Dan Dinescu/Carmen Dinescu cu o Dacia 1300 din 1978, Koszta Erwin cu Dacia în trei culori, Teodor Curea, Crăița Țarălungă, Nagy Gergely/Nagy István cu un Aro 243 din 1983. Au participat, în afara concursului, Farcas Adi cu un Peugeot 201 de 28 ani și echipajul Alin Faur/Furó Marcel, cu un BMW din 1990. Ei nu au primit puncte pentru că mașina trebuie să aibă minimum 30 de ani, însă în curând va fi un old timer valoros”, a precizat Rencsik Otto. Prima etapă a străbătut distanța dintre Cetatea Oradea – Camăr, cu o pauză la Huta Slavia din comuna Șinteu. În cea de-a doua etapă, echipajele au rulat pe traseul Camăr – Ip (județul Sălaj). Sâmbătă, retromobilele au pornit, în etapa a III-a spre Kállósemjén, iar în cea de-a IV spre Újfehértó. „A fost primul raliu care străbate o frontieră de stat. Drumul a fost interesant, cu multe probe, multe provocări. Să știi că nu a fost chiar ușor. Am avut tot felul de probe de îndemânare, de viteză, probe italienești. Traseul din România a fost un pic mai greu. Am avut dealuri, serpentine, urcușuri, coborâșuri pe drumul de Șinteu. Trebuie să spun că am fost de-a dreptul fascinat. Nu am crezut ca avem asemenea peisaje”, a spus Vlad Tătaru, care a luat cupa oferită de Primăria din Újfehértó. „Oltcitul a mers perfect, fără probleme și a făcut 600 kilometri. Prăinții mei, care au intrat în concurs cu Dacia 1300 din 1978 au luat Cupa Dacia”, precizează Vlad Tătaru.

Consiliul Județean Bihor, prin Fundația Euroregiunea Bihor-Hajdú Bihar, a asigurat o parte din finanţarea necesară pentru premii şi cazare, în sumă totală de 23.000 lei.

Veres Diana