Unul dintre proiectele de hotărâre, aflat pe ordinea de zi a ședinței de marți, a vizat modificarea HCJ nr. 172 din 29.07.2011 privind încredințarea serviciului de interes economic general Regiei Autonome Aeroportul Oradea. „Toate cheltuielile în afară de cele cu personalul erau susținute de Aeroportul Oradea prin subvenție obținută de la Consiliul Județean, aici mă refer la cheltuieli cu alte instituții ale statului cum ar fi, Poliția de Frontieră, Vamă, SRI și Poliția Transporturi. În acest sens ni s-a încredințat serviciul de interes economic general pentru că era o obligație a statului român ca în toate aeroporturile să se desfășoare aceste servicii. Uniunea Europeană a luat hotărârea ca Aeroporturilor Regionale să nu li se mai acorde acest serviciu. Ne-au obligat printr-un act al Comisiei Europene să retragem acest serviciu de interes general, dar să fie susținut în continuare în baza planului de afaceri, avizat de Consiliul de Administrație”, a venit cu lămuriri, Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului. Acesta a precizat că planul de afaceri va fi prezentat conducerii Consiliului Județean, într-o ședință viitoare, atunci când se vor prezenta și proiecte privind accesarea de fonduri europene în valoare de 11 milioane euro pentru dotarea aeroportului. De asemenea, conducerea R.A. Aeroportul Oradea a precizat că în următoarea perioadă va avea întâlniri cu reprezentanții companiei naționale Tarom cu scopul de a optimiza politica prețurilor aplicate pentru cursele Oradea-București. „Ne-am îmbarcat spre București de pe Aeroportul Timișoara, iar prețul a fost de 400 euro, dar am zburat și de pe Aeroportul Oradea la București, cu 160 euro. Este vorba despre gradul de încărcare al aeronavelor. Noi cerem avioane mari. Capacitatea a crescut, iar Tarom operează de la Oradea și cu aeronave Airbus 318”, a spus vicepreședintele Ioan Mang. În cadrul ședinței, reprezentanții aeroportului au anunțat că sunt în discuții avansate cu patru companii aeriene pentru a relua cursele externe de la Oradea.

Veres Diana