Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de proiectare și executie pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania, secțiunea Suplacu de Barcău – Borș, mai exact a Loturilor 1 și 2, în lugime totală de 54,9 kilometri.

Astfel, pentru subsecțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 kilometri, câștigătorul contractului în valoare de 75,7 milioane Euro fara TVA este asocierea Construcții SA (România) – Hidroelektra Mehanizacija D.D. Croația, fosta Niskogradnja D.D. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la kilometrul 24+525 și vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje și viaducte.

Lotul 2, aferent subsecțiunii Chiribiș – Biharia, are o lungime de 28,55 kilometri și va fi executat de asocierea Trameco SA – Vahostav -SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL. Contractul este în valoare de 68,3 milioane Euro fara TVA și cuprinde inclusiv construirea sau finalizarea a 18 poduri, pasaje și viaducte.

Potrivit Instituției Prefectului județul Bihor, durata de realizare a celor două tronsoane de autostradă este de 24 luni pentru fiecare, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Centura Oradea va fi legată de Autostrada Transilvania

În ședința de miercuri, Executivul condus de premierul Viorica Dăncilă a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Legătură Centură Oradea (Giraţie Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)”, prin care Oradea va fi legată de autostrada Transilvania. Legătura va fi asigurată printr-o șosea cu profil de autostradă în lungime de peste 19 kilometri, iar finanțarea construcției urmează să fie asigurată din bugetul Ministerului Transporturilor și din fonduri europene.

Larisa Patricia Herlaș