Gestionarea informațiilor publice a fost tema principală a întâlnirii ce a avut loc la finele lunii februarie, la Marghita, întâlnire la care au participat primari, secretari și specialiști din instituții publice, partenere în proiectul transfrontalier „Pod administrativ între orașele din zona transfrontalieră româno-maghiară”.

Proiectul a parcurs prima etapă, cea a conferințelor, în care primari, secretari de instituții și specialiști din 5 unități administrativ-teritoriale s-au familiarizat cu activitatea partenerilor, provocările în relația cu cetățenii dar și modalități de îmbunătățire a cooperării inter-instituționale. La întâlnirea de lucru de la Marghita, programată la finele lunii februarie, s-a discutat despre gestionarea informațiilor publice. „Lider al acestui proiect este municipiul Aleșd, însă și Marghita s-a alăturat proiectului, în primul rând, datorită necesității de a achiziționa echipamente performante în cadrul administrației locale, dar și pentru a ne familiariza cu serviciile oferite de administrațiile partenere din Ungaria în ceea ce privește gestionarea datelor și informațiilor”, a spus Pocsaly Zoltán, edilul din Marghita. Ciupe Elena, șef-serviciu în cadrul Primăriei, a prezentat structura instituției, a enumerat principalele componente IT și software pe care intenționează autoritatea locală să le achiziționeze cu scopul de a îmbunătăți serviciile aduse cetățenilor. „Eliberarea certificatelor fiscale 24 ore din 24 și 7 zile din 7 este una din principalele cerințe formulate de populația orașului. Un alt serviciu la care Primăria Marghita dorește să aducă îmbunătățiri se referă la transport, anume, posibilitatea efecturăii plății online pentru autorizații trafic greu, aceasta fiind o cerință nu doar a localnicilor ci și a celor ce doresc traversarea municipiului, dar întâmpină greutăți în rezolvarea situației mai ales după-amiaza sau în zilele din week-end”, a precizat funcționarul. La întâlnirea de la Marghita, partenerii din Berettyóújfalu au prezentat modul de funcționare a aplicațiilor și conexiunea orașului la servere naționale, circuitul documentelor de la redactare până la depunerea acestora online. Gáspár Tamás, din cadrul primăriei Szarvas, a prezentat modul în care se realizează gestionarea datelor cu caracter personal în cadrul Primăriei. În cadrul proiectulului „Pod administrativ între orașele din zona transfrontalieră româno-maghiară”, municipiul Aleșd este lider, iar administrațiile din Marghita, Șinteu, Berettyóújfalu și Szarvas sunt partenere.

La următoarea întâlnire, programată pentru luna iunie, Marghita va fi gazdă pentru 60 de consilieri locali din cele 5 localități din România și Ungaria.

News Bihor