Contractul semnat joi dimineața între asocierea de firme Trameco-Vahostav din Slovacia-Drumuri Bihor-Drum Asfalt-East Water Drillings și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are ca obiect proiectarea și execuția lotului 3 aferent secțiunii 3C din Autostrada Brașov-Tg. Mureș-Cluj-Oradea. Lotul 3 se înscrie între localitățile Biharia, Satu Nou și granița româno-maghiară, și intersectează la nord de localitatea Biharia, DN 19, Oradea-Satu Mare. Nodul rutier Biharia prezintă 5 bretele și 3 pasaje.

BENIAMIN RUS, grupul de firme Trameco:„Sperăm ca acest tronson să îmi permită să pot să demarez pe mai multe fronturi. Ați văzut că e cu foarte multe pasaje și acolo lucrurile sunt puțin mai complicate decât să te duci pe teren liber.”

Conform noului contract, porțiunea de 5.35 kilometri până la granița maghiară trebuie să se finalizeze în 19 luni. 4 luni sunt destinate lucrărilor de proiectare și 15 pentru execuție. 

NARCIS ȘTEFAN NEAGA, director general, C. N. A. I. R. S.A.:„Sper să nu ne facem de rușine. Am stat de vorbă cu constructorul și a promis că împreună vom lega cele două autostrăzi. Cred în ceea ce a spus că este constructorul serios, a câștigat o licitație și are toate motivele să demonstreze. Să se termine odată cu legenda că românii nu pot face. Este un pariu.”

IOAN MANG, vicepreședinte Consiliul Județean Bihor:„Faptul că s-a semnat cu o asociere de firme românești și sigur cu o firmă cu experiență în construcția de viaducte și de poduri, de pasaje, cum este cea din Slovacia, avem convingerea că această autostradă, în sfârșit, va fi realizată.”

Reprezentantul constructorului orădean mizează pe forța de muncă autohtonă.

BENIAMIN RUS, grupul de firme Trameco: „Avem promisiuni făcute către personal să îi aducem la 1200-1300 euro în situația în care guvernul vine cu ajutorul pe care l-a promis. Eu cred că dacă mergem între 1000-1500 euro, ne putem aduce toți românii care lucrează în construcții. Diferența pe care o câștigă ei acolo este mult prea mică pentru a justifica plecarea lor din țară și nu mai avem personalul tânăr pe care să îl formăm. Oameni de până la 35 de ani în construcții sunt mai puțin de 12%.”

Valoarea contractului de finanțare este de 134.221.397 lei, echivalentul a 28.5 milioane euro fără TVA, cu un cost de 5.3 milioane euro/kilometru.

Veres Diana