În perioada 29.10-06.11.2018, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor a derulat întâlniri zonale cu primarii și angajații cu atribuții domeniul asistenței sociale.

Directorul AJPIS Bihor, Gabriela Iova, împreună cu funcționari din cadrul instituției s-au deplasat zilnic la mai multe primării din județ, întâlnirile de lucru fiind organizate pe zone. Inițiativa conducerii AJPIS a fost apreciată atât de primari cât și de angajații UAT-urilor pentru că astfel aceștia au primit răspunsuri autorizate privind procedura de lucru pentru acordarea, suspendarea și încetarea beneficiilor sociale, sau mai multe spețe cu care se confruntă UAT-urile. Cu ocazia întâlnirilor zonale, directorul AJPIS a insistat asupra modificărilor legislative intervenite în ultima perioadă privind acordarea ajutorului social, precum și utilizarea de către UAT-uri a programului ANAF-PATRIMVEN, pentru verificarea solicitanților de beneficii sociale și evitarea situațiilor de acordare eronată sau necuvenită a acestora. Până în prezent, din cele 101 UAT- uri, aproximativ 20 de primării au obținut dreptul de accesare a programului de la ANAF, celelalte primării invocând problema procedurii dificile de obținere a certificatului digital pentru accesarea aplicației. „AJPIS Bihor va continua seria întâlnirilor cu reprezentanții autorităților publice locale pentru a oferi un sprijin real acestora și pentru aplicarea unitară a legislației privind beneficiile sociale”, a declarat directorul Gabriela Iova. Un alt aspect asupra căruia s-a pus accent în discuțiile cu autoritățile locale a vizat comunicarea cât mai rapidă a documentelor necesare acordării beneficiilor sociale către AJPIS, astfel încât solicitanții eligibili să își primească drepturile în termen.

Mădălina Venter