Organizat în premieră în județul Bihor, raliul automobilistic Carpați Retro și-a desemnat câștigătorii. Participanții s-au arătat impresionați de calitatea drumurilor și ospitalitatea bihorenilor.

Vineri și sâmbătă, județul Bihor a fost gazda unei noi ediții a raliului automobilistic Carpați Retro. Organizat în premieră, în județul Bihor, concursul a impresionat prin calitatea infrastructurii, unicitatea peisajelor. „Evenimentul a fost unul reușit, toți participanții au fost mulțumiți. A fost extraordinar să vedem zâmbetele pe fețele oamenilor, a copiilor, atunci când treceam pe străzile și ulițele satelor, s-a văzut că evenimentul a creat bucurie localnicilor”, a spus Rencsik Ottó, președintele RetroMobil Club România, filiala Oradea. Concursul s-a desfășurat pe 5 etape prin regiunea de Nord a județului, dar și prin zona Pădurea Craiului, prilej pentru participanți să descopere adevărata imagine a Bihorului. „AMD (Agenția de Management al Destinației) a sprijinit evenimentul și și-a propus să promoveze destinațiile turistice Pădurea Craiului și Valea Ierului. Cea de-a XIX-a ediție a acestui concurs a fost un prilej nemaipomenit ca brandul Discover Bihor să ajungă în toată țara. 150 de tricouri imprimate au fost purtate de concurenți și organizatori, iar cupele au fost realizate din ceramică de Vadu Crișului”, a precizat Bántó Norbert, directorul AMD Bihor.

Ford, Volkswagen, Fiat

Zeci de automobile, unele vechi de 7 decenii, au participat la raliul organizat în Bihor. Sâmbătă, organizatorii au anunțat clasamentul pe 3 categorii, dar și la general. Pe primul loc s-a situat un autoturism Ford Capri mk1, pe 2 un Volkswagen 1302, an de fabricație 1972, iar pe 3 un Fiat 124 Spider din 1979. „Sunt de vreo 3-4 ani în acest raliu. Am participat în mai multe ediții, în mai multe localități. Este destul de interesant pentru că în fiecare an schimbăm zona și descoperim diverse locuri noi”, a spus László Róbert, clasat al III-lea la general. Premiul pentru cel mai vechi automobil participant în concurs i-a revenit lui Adrian Farcaș, care a participat cu un Peugeot 201, fabricat în anul 1929.

Veres Diana