Spectacolul trupei Szigligeti, „Cercul de cretă caucazian”, a fost primit cu mult entuziasm la Festivalul Naţional de Teatru din Pécs, Ungaria, supranumit POSZT. Reprezentația orădenilor a avut loc în 9 iunie.

Selecţionerii celui de-al 18-lea POSZT au fost Regős János şi Térey János, cei care au propus spectacolul orădean pentru concurs, printre alte 13 reprezentaţii ale teatrelor de limbă maghiară din regiune. ,,Un aspect deosebit al acestei ediţii a fost faptul că în acest an, pentru prima dată în istoria festivalului, au fost selecţionate trei spectacole din această operă a lui Brecht: pe lângă versiunea teatrului orădean, regizată de Anca Bradu, publicul şi juriul au mai putut urmări adaptarea după <<Cercul de cretă caucazian>> realizată de Teatrul Naţional Miskolc (regia: Szőcs Artúr), respectiv cea de Teatrul Katona József de la Budapesta (regia: Székely Kriszta)”, au precizat reprezentanții Teatrului Szigligeti.

Spectacolul trupei orădene a avut loc în 9 iunie, în faţa unei săli arhipline a Teatrului Naţional din Pécs. În ziua care a urmat reprezentației, actorii trupei au participat la o discuţie de masă rotundă, moderată de Lévai Balázs, la care au luat cuvântul filozoful Weiss János şi regizorul Ascher Tamás. Legat de selecţie, acesta din urmă a declarat că „Cercul de cretă caucazian” este un spectacol care lasă loc unor mari interpretări actoriceşti şi face posibilă o dezvoltare artistică. Despre actualitatea piesei, a precizat următoarele: „Am văzut un spectacol realizat cu o estetică de mare nivel, dar care a fost poate un pic mai dulceag decât lumea necruţătoare a lui Brecht”.

Trupa Szigligeti va participa, în data de 24 iunie, la tradiționalul Festival al Teatrelor Maghiare din Kisvárda cu piesa „Bară și autogol”.

Conferinţă de marketing teatral

Compania Teatrală Maghiară a organizat, în 7 iunie, a patra ediţie a conferinţei de marketing teatral intitulată „Teatru de vânzare”, la care Teatrul Szigligeti a fost reprezentat de directorul general Czvikker Katalin şi impresarul artistic Biró Árpád Levente. Paralel cu conferinţa, organizatorii au lansat concursuri în mai multe categorii, căutând cel mai bun afiş, cea mai bună publicaţie, cel mai bun trailer, respectiv, pentru prima dată în acest an, cel mai bun produs de merchandise din această stagiune.

,,Bazat pe voturile teatrelor participante, premiul celui mai bun produs de merchandise a fost câştigat de colecţia de bijuterii purtând elementele de identitate vizuală ale teatrului nostru, realizată manual de actriţa Pitz Melinda”, s-au mândrit reprezentanții teatrului.

Larisa Patricia Herlaș

Foto: POSZT, Hajdú Zsófia