The Brothers M, bucureștenii care au realizat clipul de promovare al județului Bihor, a primit cel mai mare punctaj pentru portofoliu. Unul dintre materialele video realizate de echipa fraților Mustățea a fost premiat la un festival internațional de scurt-metraje.

„Toți suntem exploratori, încercând să găsim mereu tot ceea ce este mai bun în oameni, locuri și experiențe. Am filmat acest clip pentru a vă arăta cât poate fi de diferită și frumoasă o mică parte a României”, spun membri echipei Brothers M, atunci când prezintă pe contul de Facebook, clipul de promovare a județului Bihor.

Making of … Discover Bihor, poarta de vest a Transilvaniei

Realizarea clipului de 4 minute a început în vara anului trecut. „Am organizat un concurs la care și-au depus ofertele 6 companii, dar ulterior, 2 s-au retras. Am făcut o evaluare din mai multe puncte de vedere, însă ceea ce a contat cel mai mult la alegerea producătorului a fost portofoliul. Deși Brothers M erau cei mai scumpi, au prezentat cel mai bogat și de succes portofoliu, în plus, aveau un premiu obținut la un festival internațional de scurt-metraje”, spune Bántó Norbert, directorul Agenției de Management al Destinației Bihor, instituția care a finanțat realizarea proiectului în valoare de 4.500 euro+TVA. „Bogdan Mustățea și fratele său sunt foarte creativi. În luna august 2017 au fost aici pentru 8 zile și au filmat încontinuu. Conceptul a fost realizat în colaborare cu AMD Bihor. Clipul trebuia să prezinte oameni care în momentul în care vin în Bihor, descoperă atât valorile naturale și antropice ale județului, cât și multitudinea de activități turistice pe care le oferă Bihorul. Mesajul este – Vino și descoperă județul Bihor! – aici ai posibilitatea să deguști produse tradiționale, să faci trasee de trekking, speoturism, via ferrata, rafting, escaladă, canyoning, ciclism, echitație, wellness respectiv spa, degustări de vin și multe altele”, a precizat Bántó Norbert.

Public țintă

Clipul se adresează atât turiștilor români, cât celor din străinătate. „Dacă ne uităm pe statisticile din ultimul deceniu, descoperim că peste 80% dintre turiștii care ajung în Bihor sunt români. Ne-am dori ca în 3-4 ani să mărim procentul de turiști străini de la 15% la 30 de procente. Direcția de Statistică nu adună date despre proveniența turiștilor. Știm numărul turiștilor străini care au vizitat o regiune, dar din păcate, nu știm din ce țară sunt ei”, spune directorul AMD Bihor. Clipul „Discover Bihor, poarta de vest a Transilvaniei” va fi promovat în județele învecinate dar și în Timiș, București, Constanța, Iași. Pe plan internațional, în prima fază campania va cuprinde Republica Moldova, Ungaria, Slovacia și Polonia.

În partea a doua lunii iunie, echipa Brothers M va fi prezentă la Oradea pentru că urmează să se lanseze încă 5„teasere”. Se prezintă Valea Ierului-Valea Barcăului, Oradea, Băile Felix, Pădurea Craiului, Munții Bihorului, incluzând și Stâna de Vale respectiv Vârtop. Materialele pantru aceste clipuri scurte au fost filmate în proporție de 98% încă de anul trecut.

Veres Diana