În perioada 1-4 martie, Agenția de Management al Destinației Bihor a participat la o nouă ediție a tradiționalului târg de turism de la Budapesta. Mii de vizitatori au solicitat informații despre oferta turistică a județului Bihor la unul din cele mai importante evenimente de profil din Europa centrală și de est.

La ediția din 2018 a târgului de turism de la Budapesta, AMD a pus accent pe promovarea valorilor și tradițiilor județului Bihor. Evenimentul a reprezentat oportunitatea perfectă pentru turiștii din Occident, care până nu demult, doar tranzitau județul Bihor în periplul spre inima Transilvaniei, să conceapă o vacanță de vis, în Valea Ierului sau Munții Pădurea Craiului. „Deși suntem cunoscuți în multe cazuri ca destinație de tranzit, piața maghiară este una dintre cele mai importante pentru noi. Turiștii din Ungaria vizitează în principal zonele muntoase, dar există un interes tot mai mare pentru Oradea și regiunea viticolă Valea Ierului. De aceea, sloganul nostru pe piața maghiară este „Descoperiți Bihor, poarta de vest a Transilvaniei” și „Direcția Bihor!”, precizează Bántó Norbert, directorul Agenției de Management al Destinației Bihor.

Accent pe tradiții și gastronomie

La expoziția de la Budapesta, vizitatorii s-au familiarizat cu regiunea Valea Ierului, Oradea, oraș secesion, județul Bihor, turism balnear, Munții Pădurea Craiului, diversitatea spectaculoasă a zonelor Beiuș, Vașcău și Vârtop. La stand, vizitatorii au făcut cunoștință și cu bucatele specifice județului Bihor. Gastronomia unei regiuni oferă nenumărate experiențe, iar mesele tradiționale din Bihor, presărate cu șuncă, cârnați, zacuscă, gemuri, prăjituri, băuturi specifice zonei de Sud a județului, au fost principalele atracții. Dacă mulți dintre vizitatori s-au interesat de oferta turistică a județului, o parte dintre ei au și planificat deja vizite în Bihor.

Vereș Diana